|
Nuuskis
|
 |
« Vastaus #15 : Maaliskuu 14, 2010, 14:52:05 » |
|
Jos alkaa ahdistaan, alan vain kiroilemaan puoliääneen tarpeeksi.
Sama juttu täällä.  Joskus, kun typerät laulut (tai muut muistot) pyörivät päässä ja rupeaa ahdistamaan, kiroilen puoliääneen tai ääneen. Ei se ole kovin tietoista tai suunnitelmallista. Rupeaa vain vituttamaan hirveästi ja sit tulee kiroiltua.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kysyin, mikä oli ollut vaikeinta elämässä, ja kassi vastasi: - Se että kaikki toistuu ja aina joutuu palaamaan ja samat kysymykset tehdään aina uudelleen. Tainaron, Leena Krohn
|
|
|
pikku-n
Newbie

|
 |
« Vastaus #16 : Maaliskuu 14, 2010, 21:58:32 » |
|
Mulla soi ihan jatkuvasti Pekka Simojoki.  Ja aina sen saman levyn biisit! "Hyvää matkaa, hyvää matkaa! Työtä tee ja uutta luo! Ja kun löydät vettä elävää, ota maljasi ja juo!" ja "Missä on viiiiiisaat? Missä on suuuuuret? Missä on viisaat, kauniit ja mahtavat maat? Missä on voima? Missä on valta? Kehen luottaa voit, kun suuret kirjat avataan?" Arrrggh. Paitsi, että onhan niitä kiva pienessä sievässä baarissa hoilata. Kunnes kaverit laittaa lopun sille. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and you believe whatever you want to believe.
You take the red pill and you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit-hole goes."
|
|
|
|
Susienne
|
 |
« Vastaus #17 : Maaliskuu 14, 2010, 22:09:51 » |
|
Mä diggaan Simojokea ja Exitiä ihan täysillä (syy siinä ehkä, että iskä soitti siinä monta vuotta), mua ei häiritsis kuunnella niitä ollenkaan kaiken aikaa, mutta kun jollotukset on aina jotain just mallia "Onko jollakin jano? Jollakin?". Ainut biisi Simojoelta, jota inhoan on "Kohottakaa huuto korkeimmalle, kunniaksi kuninkaan".
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Rokataan hieman. Tanssitaan hieman. -Röyhkä, Paha maa
|
|
|
pikku-n
Newbie

|
 |
« Vastaus #18 : Maaliskuu 15, 2010, 01:33:58 » |
|
Mä diggaan Simojokea ja Exitiä ihan täysillä (syy siinä ehkä, että iskä soitti siinä monta vuotta), mua ei häiritsis kuunnella niitä ollenkaan kaiken aikaa, mutta kun jollotukset on aina jotain just mallia "Onko jollakin jano? Jollakin?". Ainut biisi Simojoelta, jota inhoan on "Kohottakaa huuto korkeimmalle, kunniaksi kuninkaan".
Minuu kyl häikkää! Eihän Simojoki ja Exit mitään Suomen huonointa gospelia ole, mutta just ne lyriikat puree päähän. Tai ainaskin kristillisyys niissä. Hei! Ketä muuta muuten ärsytti uskisaikona ns. gospelkliseet? Että aina se pyhä henki koskettaa, jumala armahtaa, jeesus rakastaa, ristin juurelle itseni tuoda saan, kyyneleet pois pyyhitään, jeesus sua ymmärtää! Ja niiden huonojen lyriikoiden kirjoittajilla oli ihan täysi vapaus jatkaa sitä sonnan tuottamista, kun sanomahan siinä on tärkein. Ei kukaan kommentoi mitenkään tai välitä, jos kielikuvat ei ole tuoreita. Jotkut biisit olivat jo ihan sitä luokkaa, ettei niistä oikein mitään ideaa tavoittanut, kun kirjoittaja oli vain pistänyt fraasia toisen perään. Sitten huonojen lyriikoiden lisäksi oli myös pölkkypäälyriikoita. Muistaako joku vielä Ella Lahtisen? Oli mun suosikki! Mutta: "Ei kristallipallo huomistaivaan nää, ei horoskooppi tiedä yhtään enempää. Huomenna voi paistaa tai tulla rakeita, ei kukaan anna meille siitä takeita!" Joo-o. Ai että meteorologit ovat nyt samassa sopassa ennustajaeukkojen kanssa. Loogista kuin mikä! edit: Ja en siis viittaa Simojoen Pekiin mitenkään äskeisellä. Se ainakin välillä osasi. 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 15, 2010, 01:36:40 kirjoittanut pikku-n »
|
tallennettu
|
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and you believe whatever you want to believe.
You take the red pill and you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit-hole goes."
|
|
|
|
steariini
|
 |
« Vastaus #19 : Maaliskuu 15, 2010, 12:54:52 » |
|
Terapiaa tulee kyllä edelleenkin kuunneltua. Ehkä sen takia, että ne uskalsi tehdä biisejä myös niistä huonoista päivistä. Että kaikki ei aina olekaa sitä hallelujaa/kiitos jeesus-pilvennylkytystä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
No nyt olet saanut pääsi seinän läpi. - Mitä aiot tehdä naapurisellissä?
|
|
|
|
Agni-Kai
|
 |
« Vastaus #20 : Maaliskuu 15, 2010, 13:35:35 » |
|
En ole koskaan kuunnellut paljonkaan suomalaista musiikkia.
Hengellisistä tosin muistan mm. Heurekan ja Gospel Powerin. Oli muutama hyvä biisi niillä. Ja kerran olin Larry Normanin konsertissa kun se kävi Suomessa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Few in number are those that see with their own eyes and feel with their own hearts.--Einstein
|
|
|
|
ainohelmi
|
 |
« Vastaus #21 : Maaliskuu 15, 2010, 22:27:21 » |
|
Mua vituttaa kaikki biisit, joissa MINÄ ylistän ja MINÄ koroitan (helkkari, tuokin on joka paikassa - ei kukaan terve ihminen käytä tota sanaa!) ja MINÄ MINÄ MINÄ.
Kososen biisit on aika hirveitä. Niillä on vielä keikoilla monen tunnin mantraatio ennen lavalle menoa ja se on musta aika pelottavaa.
Suosikikseni nousee kuitenkin ehkä "Miksi Suomi olet levoton" (ja siihen kuuluu jatkaa, että "Koska Jeltsin naapurissa on").
Jep, oon samaa mieltä. Ja en kestä tota ylimääräistä iitä, en kestänyt edes silloin, kun koroiiittelin. Silti kaikki veisut soi mullakin päässä. Todella rasittavaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Agni-Kai
|
 |
« Vastaus #22 : Maaliskuu 16, 2010, 01:25:55 » |
|
Mua vituttaa kaikki biisit, joissa MINÄ ylistän ja MINÄ koroitan (helkkari, tuokin on joka paikassa - ei kukaan terve ihminen käytä tota sanaa!) ja MINÄ MINÄ MINÄ.
Kososen biisit on aika hirveitä. Niillä on vielä keikoilla monen tunnin mantraatio ennen lavalle menoa ja se on musta aika pelottavaa.
Suosikikseni nousee kuitenkin ehkä "Miksi Suomi olet levoton" (ja siihen kuuluu jatkaa, että "Koska Jeltsin naapurissa on").
Jep, oon samaa mieltä. Ja en kestä tota ylimääräistä iitä, en kestänyt edes silloin, kun koroiiittelin. Silti kaikki veisut soi mullakin päässä. Todella rasittavaa. Toi koroItan on lähinnä vanhempaa suomea. Kirjakieltä, jota ei puheessa tule käytettyä. Mutta ehkä tämä pyyhkii kaikki koroittamiset pois.. http://www.youtube.com/watch?v=xZEO1Lug25s
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Few in number are those that see with their own eyes and feel with their own hearts.--Einstein
|
|
|
|
Deemas
|
 |
« Vastaus #23 : Maaliskuu 16, 2010, 18:27:21 » |
|
Toi koroItan on lähinnä vanhempaa suomea. Kirjakieltä, jota ei puheessa tule käytettyä.
Itse asiassa nimenomaan kirjamieltä se ei ole - kirjakielessä se nimenomaan on virheellinen muoto. http://webcgi.oulu.fi/oykk/abc/kielenhuolto/oikeinkirjoitus/muita_ongelmallisia_oikeinkirjoitustapauksia/otta_ja_oitta_verbit/Eli o-kirjaimseen päättyvän substantiivin pohjalta muodostettu verbi on ilman i-kirjainta. Itse uskon enemmän siihen "hurskaaseen" selitykseen, että Jeesuksen koroIttaminen on toki ihan eri asia kuin vaikkapa verojen korottaminen
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Jos Jumala on olemassa, hän on olemassa, vaikka kukaan ei häneen uskoisi – mutta jos Jumalaa ei ole, häntä ei ole, vaikka koko maailma uskoisi häneen.
|
|
|
Angelos
Rienates
Administrator
Hero Member

|
 |
« Vastaus #24 : Maaliskuu 16, 2010, 18:35:28 » |
|
Kohta joku varmaan väittää, että hevoinen on oikeasti hevonen. Hmph. Pthyi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Tämä on viimeinen elämäsi, se ymmärrä, suitsi mielesi pirut
|
|
|
|
jaakoppi
|
 |
« Vastaus #25 : Maaliskuu 16, 2010, 18:37:08 » |
|
Ajattelin, että tuo muoto olisi hiipinyt hengelliseen jargoniin vuoden 1776 käännöksestä, mutta siellä kyseistä sanaa käytetään vain kahdesti ( Ps. 118:16, 2 Sam. 3:32.) Taivun hurskaaltakuulostamisteorian kannalle.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään.
|
|
|
|
Enkidu
|
 |
« Vastaus #26 : Maaliskuu 16, 2010, 20:42:45 » |
|
Hevoisen sijasta Uuskaanaassa suositaan termejä Hevoisa, hevollinen ja hevokas. Muotoa hevoton käyttävät lähinnä nuoremmat uskovat laskiessaan silloin tällöin hurstonta leikkiä, mikä heille suotakoon.
Ai niin kappale. Sydän kun auki on.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Eat the bread, Enkidu, the staff of life, Drink the beer, the custom of the land
-Shamhat
|
|
|
|
Agni-Kai
|
 |
« Vastaus #27 : Maaliskuu 17, 2010, 02:26:16 » |
|
Hei, on poikkeuksia!  Alenpana linkkisi sivulla lukee näin. Koroittaa - korottaa taitaa olla juuri tällanen tapaus lähinnä juuri uskovissa piireissä. Vähän sama kuin venhe - vene. Kukaan muu kuin uskova ei sanoisi "venhe". Tai valhettelija tms. "Poikkeus Jotkin vanhahtavat ja ylätyyliset sanat ovat oitta-verbejä, koska ne ovat vakiintuneet sellaisiksi. Näitä ovat esim. innoittaa, kirvoittaa ja virvoittaa."
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 06, 2010, 13:46:00 kirjoittanut Agni-Kai »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
steariini
|
 |
« Vastaus #28 : Maaliskuu 17, 2010, 09:44:38 » |
|
Hevoisen sijasta Uuskaanaassa suositaan termejä Hevoisa, hevollinen ja hevokas. Muotoa hevoton käyttävät lähinnä nuoremmat uskovat laskiessaan silloin tällöin hurstonta leikkiä, mikä heille suotakoon.
Pitäisi olla nyt Seneca mukana keskustelussa, että tiedettäisiin kumpi on lähempänä ideaalikielen musiikkia.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
No nyt olet saanut pääsi seinän läpi. - Mitä aiot tehdä naapurisellissä?
|
|
|
Pavo-setä
Newbie

|
 |
« Vastaus #29 : Huhtikuu 06, 2010, 23:15:16 » |
|
Ja jos ei ala ahdistaan, nautin niistä. Kuitenkin katoavat päästä siinä vaiheessa, kun alan kuunteleen jotain muuta. Jos alkaa ahdistaan, alan vain kiroilemaan puoliääneen tarpeeksi. Jos siis näette kiroilevan pitkähiuksisen farkkutakkisen äijän vaeltelevan hesassa tai espoossa, tiedätte, että se on Teme jolla soi joku paska biisi päässä. Teme Pirullisena fundamentalistina voisin heittää, että ehkäpä siinä onkin jotakin yliluonnollista.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|