Foorumi huitsinnevadassa
Syyskuu 05, 2010, 03:32:52 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Moottoripyörät  (Luettu 537 kertaa)
u768
Über nörtti
Sr. Member

Ignore
« : Maaliskuu 30, 2010, 10:18:21 »

Ajattelin omasta kakspyöräisen virittelyhulluudesta laittaa vähän jutun juurta. Ehkä täällä jollakulla sattuisi samanlaisen parantumattoman taudin oireet olemaan.

Reilut pari vuotta sitten tulin laittaneeksi Hondan 750 kuutioisen uuden kustomivärkin. Oli niin sopivasti minua varten asetettu esille eräässä pyöräliikkeessä ja kaikenlisäksi vielä mustanharmaa väri oli sävy sävyyn ajoasunikin kanssa. Siinä pyörin ympärillä puoli tuntia kuin pieni eläin ja en enää päässyt irti. Se sitten lähti vaihdossa mukaan ja ensisoitot hirveälle ähellykselle ja hikoilulle oli avattu.

Seuraavana talvena menin tekemään semmottisen kosmeettisen virheen, että poistin takapenkin kokonaan ja rupesin mallintamaan mielessäni, miten tästä nyt saataisiin oikein hieno ja omannäköinen kulkupeli. Lisäksi oli muutakin parannettavaa. Väline kuulosti lähinnä tukkoiselta traktorin ja kuplavolkkarin yhdistelmältä. Samaten ehdottomasti piti ruveta miettimään korkeampaa ohjaustankoa ja jalkatappien siirtosarjaa, koska tanko otti hieman vaarallisen oloisesti polveen kiinni ja jalat oli liikaa koukussa, istuin häntäluulla.

Ookei.. Kevät-talvi 2010. Virittely sai uuden huipentumansa ja tunnelinpäässä alkoi hiljalleen siintää valon pilkahdus, ettäpä nytten mä tän saan sellaiseen valmiiseen kuosiin. Töiden jälkeen viime perjantaihin mennessä tulikin vietettyä viimeiset kolme viikkoa metallimöykyn kaverina, 3-4 tuntia päivässä. Viimeisenä innovaationa tuli väsättyä kilpiteline vähän eri paikkaan ja viriteltyä lokasuojaan itse alumiinilevystä takomani ja nahkaverhoiltu suojapeite.

Nytten värkki naapurikaupungissa huollossa ja viimeiset muutokset mm. koneeseen roplaavat. Toivon mukaan oikea kevät tulee joskus.

Myöhemmin kuvallista informaatiota täysin järjettömästä tekeleestä. Tuosta ehkä alkuunsa pääsee kiinni vuoden takaiseen kauden avaukseen -> http://www.youtube.com/watch?v=JJu_HorLUo8
tallennettu

Älä ruoki oravaa!
PinkPoodle
Sr. Member

Ignore
« Vastaus #1 : Maaliskuu 30, 2010, 21:31:22 »

Höh. Moottoripyörän katselu räsymaton päällä jalan varassa tönöttämässä on yhtä jännää kuin täytettyjen lintujen katselu. Moottoripyörää pitää katsella villinä ja vapaana sen luontaisessa ympäristössä alkukeväisessä räntäsateessa tien päällä tai höyryävänä taukopaikan parkkiruudussa siinä Hesburgerin kohdalla.
tallennettu

HUOM: Elämän säädöt on toteutettu analogitekniikalla.
u768
Über nörtti
Sr. Member

Ignore
« Vastaus #2 : Maaliskuu 31, 2010, 09:33:24 »

Aivan. Tähän ajattelinkin tehdä korjauksen lähiaikoina. Lainaan päästäisen jälkeen sellaisen vähintäänkin satakiloa painavan HD kameratykin, mikä sattuu ottamaan TERApixelin kokoisia kuvia. Annan paikalliselle sähköyhtiölleni varoituksen, että korvaan sulakkeen umpirautatangolla ja voisivat ajaa kaupungin metsäteollisuuden varageneraattoreilla: nimittäin minä kytken päälle GIGAwatin tehoisen taustavalaistuksen.

Valitettavasti en voi ensi viikolla julkaista lumihankeen sijoittuvia moottoripyöräkuvia kuvaussessioni laitteiston lämpösäteilyn vuoksi. Sensijaan julkaisen sittemmin kuvasarjan: "Tulva ja moottoripyörä."

Kiitän, että kestätte tätä raastavaa odotusta!
tallennettu

Älä ruoki oravaa!
u768
Über nörtti
Sr. Member

Ignore
« Vastaus #3 : Huhtikuu 14, 2010, 09:32:17 »

Oivoi, lihasvoimat eivät riittäneet kameratykin raahaamiseen kuvauspaikalle eikä maltaita maksaneen huollon jälkeen ollut varaa vuokrata nosturia kuvauskaluston paikalle saattamiseen. Näinollen jouduin tyytymään surkeaan Sonyn megapikselin tehoiseen rohjakkeeseen:

Kuvat on kansainvälisesti luotetussa paikassa.
-> http://community.cruisercustomizing.com/_mybike01/photo/8433976/22960.html?enlarge=true
-> http://community.cruisercustomizing.com/_mybike02/photo/8433986/22960.html?enlarge=true
-> http://community.cruisercustomizing.com/_mybike03/photo/8433988/22960.html?enlarge=true

Ja tiedän. Kamera oli huono, valaistus pyllystä. Taustalla on kaikenlaista kökköä mm. naapurin pyykit vilahtaa yhdessä kulmassa ja vain ovela rajaus pelastaa teidän silmänne kompostointilaitoksen kauheudelta. Ympäristö näyttää hirveältä ja piha ei ole oma vaan varastettu kuvausta varten. Pyörä on likainen ja kuvattu typeristä asennoista. Kaikenlisäksi koko väline vaatii vielä roplausta.
tallennettu

Älä ruoki oravaa!
Eeva Inkeri
Hero Member

Ignore
« Vastaus #4 : Huhtikuu 19, 2010, 01:48:32 »

Hieno!
tallennettu
PinkPoodle
Sr. Member

Ignore
« Vastaus #5 : Toukokuu 05, 2010, 23:22:30 »

Ympäristö näyttää hirveältä ja piha ei ole oma vaan varastettu kuvausta varten.

Olisit saman tien varastanut vielä hienomman pihan. Ei vaan, pyörähän se on pääasia eikä siinä pitäisi kenenkään ehtiä pyykkejä ihmettelemään.
tallennettu

HUOM: Elämän säädöt on toteutettu analogitekniikalla.
OzzyOrlgO
Börttä
Administrator
Hero Member

« Vastaus #6 : Toukokuu 05, 2010, 23:38:21 »

Komea peli.

Minä poika hankkinen ensi kesäksi 650-850 cc härvelin, tämä kesä menee opettelemiseen alle 11 kw:n pyörällä. Mullakin on musta-harmaa ajoasu, ja harmaa pyörä.
tallennettu

-Suggestio tarkoittaa painavaa viestiä, joka saa vastaanottajassaan aikaan psyykkisen tai fyysisen muutoksen ilman että tämä prosessoi asiaa järjen tai logiikan avulla. (Hannu Lauerma)
FTW
Newbie
*

Ignore
« Vastaus #7 : Toukokuu 21, 2010, 19:44:12 »

Sain eilen aikaiseksi niin paljon että ostin öljyä vaihdelaatikkoon ja laitoin bensaa tankkiin. Pyörä toimi kuin unelma, kunnes laitoin sen parkkiin ja erehdyin vilkaisemaan maahan. Valtava vaihteistoöljylammikkohan se sieltä löytyi... Oireet olivat nähtävissä jo viime kesänä, mutta poistin talven aikana hajonneen stefan ja ostin uuden. Vaihdelaatikon irroitettuani, totesin uuden stefan olevan työpöydällä, edelleen tehtaan pakkauksessa...
tallennettu
Angelos
Rienates
Administrator
Hero Member

« Vastaus #8 : Toukokuu 21, 2010, 19:59:58 »

Hymyilee leveästi

Ammattimaista toimintaa!
tallennettu

Tämä on viimeinen elämäsi, se ymmärrä,
suitsi mielesi pirut
u768
Über nörtti
Sr. Member

Ignore
« Vastaus #9 : Keskuu 20, 2010, 11:23:44 »

Ympäristö näyttää hirveältä ja piha ei ole oma vaan varastettu kuvausta varten.

Olisit saman tien varastanut vielä hienomman pihan. Ei vaan, pyörähän se on pääasia eikä siinä pitäisi kenenkään ehtiä pyykkejä ihmettelemään.

Vedin vaan pöntöllä tavalla vähän överiksi  Virnistää

Komea peli.

Minä poika hankkinen ensi kesäksi 650-850 cc härvelin, tämä kesä menee opettelemiseen alle 11 kw:n pyörällä. Mullakin on musta-harmaa ajoasu, ja harmaa pyörä.

Mistä sää mun ajoasun värin päättelit?  Nimittäin on mustaharmaa Danen vähän vasempaan hihaan osumaa ottanut, kohta tulee kymmenen vuotta käyttöikää.
Huomasin vasta innostuksen puuskan laannuttua, että oman pyörän väri soveltuu ajoasuun.

Tiedän muuten juteltuani nytten kaverin, joka ajaa 11kw Shadowia opettelun vuoksi vaikka voisi ajaa tehokkaampaakin. Ihan kunnioitettava asia tässä teho-hömpötyksen räyttämässä motoristimaailmassa.

Sain eilen aikaiseksi niin paljon että ostin öljyä vaihdelaatikkoon ja laitoin bensaa tankkiin. Pyörä toimi kuin unelma, kunnes laitoin sen parkkiin ja erehdyin vilkaisemaan maahan. Valtava vaihteistoöljylammikkohan se sieltä löytyi... Oireet olivat nähtävissä jo viime kesänä, mutta poistin talven aikana hajonneen stefan ja ostin uuden. Vaihdelaatikon irroitettuani, totesin uuden stefan olevan työpöydällä, edelleen tehtaan pakkauksessa...

Viikko sitten oli vähän samat fiilikset kun takarengas alkoi kastua vaihteisto-öljyistä. Meinasi mennä hermot, kun koko pienen talven oli tullut nikerrettyä ja nytkö se paska leviää. Sitä tuli, ei onneksi vaihteistosta (en ole varma voiteleeko samat öölit vaihteistonkin) vaan kardaanin huohotin propusta pari desiä. Onneksi selvis, että olikin huollossa täytetty öljyä kolme desiä liikaa ja se saa purkaa ylimääräiset vapaasti poijjes.

Kuukausi sitten tuli vaihdettua pyörään putkisto. Entiset Cobran piiput oli etummaisesta käyrästä ruosteessa ja vapaavirtaus suotimen astuttua kehiin sounditkin alko särkeä korvia. Meni räksytyksen puolelle. Pidempiä huiluja vaimennusta ajatellen ei löytyny, ja alko epäilyttämään jospa oltais kohta saundien puolesta mp-poliisin haavissa.
Tällaisen sitten  ääninäytteiden kuuntelemisen jälkeen tilasin.  -> http://www.cruisercustomizing.com/detail.cfm?model_ID=80&Category_ID=26&manufacturer_ID=4&product_ID=10562&sblid_name=Cobra_PowerPro___into________Aero__for_Honda_Shadow_750_Aero_
Megafoni-vaimennin. Ja voi jessus sentään, kun hakasin tän tullista, saatiin liikkeessä paikalleen ja säädöt kohdalleen: paras hankinta ikinä. Pienemmillä kierroksilla humiseva jytinä, mutta kun vääntää hanaa niin ulvoo kuin kymmenen kissaa vedettäessä hännästä.
Mietin tossa kuukauden päivät noita kiihdyttelun ääniä ja kaasun hölläämisen röpötystä, että mistä ne on tuttua. Sitten näin tossa vähän aikaa sitten dokkarin -60 luvun formuloista ja siellähän niitä megafoni tötteröitä sojotti koneiden persuuksista, tietenkin vaimennushuilua niissä ei käytetty. Ja herramojee samankaltainen äänekkäämpi (huomattavasti) raivotautinen rallatushan se siellä ääntelee.
Vielä kun imuäänet ujeltaa ja omat viritelmät pysyy tippumatta tielle niin tämä kauden alku on ollut ihan sekopäisen hauskaa.
tallennettu

Älä ruoki oravaa!
Tukkasotka
Full Member

Ignore
« Vastaus #10 : Heinkuu 06, 2010, 21:42:23 »

Mä niin haluaisin ajaa sen kortin ja asua pyörän selässä, mutta pahus kun hommaa vaikeuttaa tää vertikaalinen rajoitteisuuteni. Olishan se kovin suotavaa, ettei tartteis valoissa hypätä pyörän selästä pois, jotta saa jalkansa maahan Pyörittää silmiään Jos osuis loton pääpotti kohdalle, niin uuden talon tallista löytyis hyvin pian se extramatala pyörä ja viettäisin kesän kaivellen itikoita hampaitten välistä.
tallennettu
yoda
Vieras

« Vastaus #11 : Heinkuu 06, 2010, 22:34:16 »

Mä niin haluaisin ajaa sen kortin ja asua pyörän selässä, mutta pahus kun hommaa vaikeuttaa tää vertikaalinen rajoitteisuuteni.

Miten olisi Monkey tai PV? Tai joku tosi matala katupyörä tyyliin Ninja?
tallennettu
Tukkasotka
Full Member

Ignore
« Vastaus #12 : Heinkuu 16, 2010, 22:13:59 »

Monkey  Hymyilee leveästi Ihana, parilla kaverilla oli ja niitä tuli ajettua kun pojat oli niin tuhannen päissään, ettei niitä ilenny ohjaksiin päästää.

Mä en oikeen tykkää noista katupyöristä, ne ei vaan miellytä silmää... Ja mä tarviin kohtalaisen pystyn istuma-asennon. Kävin kaverin kans ajelulla ja ei ois ilman laukun selkänojaa tullut siitä reissusta mitään. Tänään näin sellasen pyörän, mikä näytti täyttävän kaikki kriteerit. Epäilen Hondaksi, mutta pitää vielä kaivaa netistä kuvia.

Ja jos lottoaiskin joskus.
tallennettu
u768
Über nörtti
Sr. Member

Ignore
« Vastaus #13 : Heinkuu 28, 2010, 16:11:24 »

Hei Tukkasotka. Tuossa mun omistamassa Honda Shadow VT-750 klassikko customissa on matalin istumakorkeus luokassaan. Helppo ajettava ja pomminvarma tekniikka. Kannattaa ensisijaisesti esim. katsella kardaanivetoisia, koska ei sitten tartte jokavälissä puljata ketjujen kanssa.
 Myöskin lisäosaa kaikenlaiseen viritykseen löytyy paljon jos haluaa muokata. Esimerkiksi jos istuinkorkeus on vieläkin liian korkea niin takajousitusta pystyy pudottamaan turvallisesti 3.5 cm Los Angeles Choppersin valmistamalla madallussarjalla, mikä tiputtaa istuinkorkeutta pari senttiä ja loiventaa keulakulmaa pari astetta. Sarjan saa Suomeen www.cruisercustomizing.com kautta hieman päälle 100 euron hintaan mahdollisine tulleineen.

Itse olen 195 pitkä, ja kyseinen madallussarja on ollut ajossa 6tkm. Olen tehnyt pyörästä pitkäjalkaiselle sopivan, mutta madaltanut njotta perä laahaa mahdollisimman matalalla.

Jos joskus VT Hondaan päätät iskeä kätesi ja tarttet infoa esmes em. asiasta niin minä the Über nörtti autan kyllä parhaan osaamiseni mukaan.

tallennettu

Älä ruoki oravaa!
Tukkasotka
Full Member

Ignore
« Vastaus #14 : Heinkuu 29, 2010, 23:05:28 »

Kiitos, übernörtti! Mä oon sua noin 40cm lyhyempi Virnistää Se muuten oli just Shadow, johon silmäni iskin. Jatkan kuumeilua. Kuinkahan korkeaksi tämä mahtaa nousta...
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!