Foorumi huitsinnevadassa
Syyskuu 05, 2010, 03:46:25 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 23 24 [25] 26 27 28
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Luettuja kirjoja  (Luettu 16056 kertaa)
tinksu
Global Moderator
Hero Member

« Vastaus #360 : Helmikuu 08, 2010, 13:04:07 »

Luin perjantaina Fingerpori kolmosen. Nauroin niin, että meinasi tulla kakka housuun.

Joko niitä saa? Äkkiä kirjakauppaan!
tallennettu
matias
Hero Member

Ignore
« Vastaus #361 : Helmikuu 08, 2010, 14:14:39 »

Philiph Rothin "Salajuoni Amerikkaa vastaan" Tykkäsin tästä, mutta muistelen joskus lukeneeni Philip K Dickin vastaavan scifi-kirjan ja tykkäsin siitä silloin enemmän. Ehkä ikä on saattanut muuttaa käsityksiäni. Harmi että unohdin kirjan nimen. Julkaistiin suomeksi Fan sarjassa ja kannessa oli hampurilainen, joka oli jaettu piikkilangalla kahtia ja toisella puolella palloa oli hakaristilippu ja toisella japanin sotalippu. Vinkatkaa jos muistatte mikä kirja on kyseessä.

Luin myös Paul Austerin sattumuksia Brooklynissä. Ensimmäinen Austerini, ja kuulemma erilainen kuin nämä muut. Lukuelämys oli silti hyvä ja veikkaan että tartun tämän kaverin kirjoihin toistekin.

tallennettu
Angelos
Rienates
Administrator
Hero Member

« Vastaus #362 : Helmikuu 08, 2010, 15:57:35 »

Luin perjantaina Fingerpori kolmosen. Nauroin niin, että meinasi tulla kakka housuun.

Joko niitä saa? Äkkiä kirjakauppaan!

Ostin omani levykauppa äxästä, joka mainosti myyvänsä sitä ensimmäisenä.
tallennettu

Tämä on viimeinen elämäsi, se ymmärrä,
suitsi mielesi pirut
BertrandRussell
Hero Member

Ymmärrys on kolmiteräinen miekka

Ignore
« Vastaus #363 : Helmikuu 08, 2010, 19:59:34 »

Luin prof. Lars Aejmealauksen kirjan Kristinuskon alkuperästä sekä pastori Antti Kylliäisen kirjan Kaikki pääsevät taivaaseen. Molemmat olivat mielenkiintoisia ja suosittelen lukemaan.
tallennettu

En kiellä enkä varmista sielun kuolemattomuutta. En näe mitään syytä uskoa siihen, mutta toisaalta minulla ei ole mitään keinoa myöskään osoittaa sitä epätodeksi. Minulla ei ole mitään a priori vastalauseita tätä oppijärjestelmää kohtaan" - Thomas Henry Huxley, Agnosticism
riesa
Jr. Member
**

Ignore
« Vastaus #364 : Helmikuu 08, 2010, 21:37:16 »

Philiph Roth

Aah. Yksi mun suosikeistani.
tallennettu
Angelos
Rienates
Administrator
Hero Member

« Vastaus #365 : Helmikuu 09, 2010, 00:43:51 »

prof. Lars Aejmealauksen

Se on Aejmelaeus. Alunperin Äimälä. Lausutaan "emeleeus".
tallennettu

Tämä on viimeinen elämäsi, se ymmärrä,
suitsi mielesi pirut
JussiR
Vieras

« Vastaus #366 : Helmikuu 09, 2010, 04:40:56 »

Pitkästä aikaa innoistun lukemaan. Täytyy suositella Puolalaisen fantasiakirjailijan Andrzej Sapkowskin kirjoja. Näitä ei tosin olen käännetty suomeksi ja englanniksikin vain kaksi. The Last Wish oli varsin hyvä kirja ja Blood of Elves vaikuttaa myös hyvältä. Jos Puolan kieli on hallussa niin kannattaa lukea koko Wiedźmin sarja.

Kirjojen pohjalta on tehty myös varsin laadukas pc-peli. Kirjojen ja pelin päähenkilönä toimiva geneettisesti muokattu hirviönmetsästäjä Geralt on niin kova jätkä, että Chuck Norriskin kalpenee. Hymyilee

http://www.youtube.com/watch?v=KLPjqEB8sJI
tallennettu
tinksu
Global Moderator
Hero Member

« Vastaus #367 : Helmikuu 11, 2010, 09:30:57 »

Luin eilen Fingerpori kolmosen ja Kiroileva siili nelosen. Viikon kylddyyriannos siis nautittu.
tallennettu
galle
Hero Member

en ole puolesta tai vastaan vaan päinvastoin

Ignore
« Vastaus #368 : Helmikuu 12, 2010, 21:54:56 »

Luin Petri Hiltusen kirjan lopun ajoista. Siinä hän lyttyää hellareiden piirissä yleisen kaksi tempausta opin.
tallennettu

"Kun ihminen tulee uskoon, hänen tuntonsa ehkä puhdistuu, mutta nahka tuntuu ohenevan" -Keijo Leppänen-
matias
Hero Member

Ignore
« Vastaus #369 : Helmikuu 13, 2010, 08:13:37 »

Petri Hiltusen? Onkohan sama mies, joka piirtää sarjakuvia ja keräilee miekkoja?

Tuolla Robin Hood ketjussa mainittiin Avalonin usvat. Monet Wiccat ovat tunnustaneet lähteneensä liikkeelle tuon kirjan lukemisesta. Ihan tehokasta kamaa siis? Luin sen lukiossa ja jotain muistijälkiä se jätti, koska olen lukenut myöhemminkin tuon Zimmer Bradleyn kirjoja.

Suositan Bernard Cornwellin warlord-trilogiaa jossa on historiallista yritystä.

Cornwellin kirjat on mainioita. (Joskus naurattaa vain niiden väkivaltainen machobullshit asenne, mutta on niillä muitakin hyviä puolia) Luen muuten myös tuota Alfred the Great sarjaa, joka on, jos mahdollista vielä pullistelevampi. Slainet on varmaan myös tuttuja? Wannabe keltti voisi tykätä myös Patricia Finneyn " Lokkien varjo" kirjasta.
tallennettu
Papa Legba
Hero Member

Not as bright as he thinks

Ignore
« Vastaus #370 : Helmikuu 13, 2010, 08:47:06 »

Keräilen Cornwellin Sharpe-sarjaa. Hiukan puuduttavia sotakirjojahan ne ovat, mutta omassa lajissaan muuten ihan mielenkiintoisia.
tallennettu

Hansu38
Hero Member

Tsetseenikapinallisjohtaja Doku Umarov

Ignore
« Vastaus #371 : Helmikuu 13, 2010, 11:25:11 »

Luin Kauneus ja Terveys -lehen. Älkää ruvetko, että ei se mikään kirja ole. Se ON kirja. Kattokaapa vaikka sitä sen selkämystä. Se on semmonen kova ninku kirjoissa. Eikä sivuja oo nitojalla lyöty yhteen. Ihan on kirja se. Paras artikkeli: "Vaali myönteisiä tunteita." Sitä en lukenut, koska ton mä osaan jo.
tallennettu

Rakasta naista, niin löydät viisauksia, joita et koskaan muuten löytäisi.  (Jouko Piho)
galle
Hero Member

en ole puolesta tai vastaan vaan päinvastoin

Ignore
« Vastaus #372 : Helmikuu 13, 2010, 12:46:17 »

Petri Hiltusen? Onkohan sama mies, joka piirtää sarjakuvia ja keräilee miekkoja?

Tää on kaiketi se pappi joka otti lopputilin kirkkoherran tehtävässä kun olisi joutunut naispapin kanssa samalle alttarille. Vaikuttanee kaiketi nykyisin luther säätiössä.
tallennettu

"Kun ihminen tulee uskoon, hänen tuntonsa ehkä puhdistuu, mutta nahka tuntuu ohenevan" -Keijo Leppänen-
Hämis
Hero Member

Armoa ei Siperiaan

Ignore
« Vastaus #373 : Helmikuu 13, 2010, 21:54:04 »

Tuolla Robin Hood ketjussa mainittiin Avalonin usvat. Monet Wiccat ovat tunnustaneet lähteneensä liikkeelle tuon kirjan lukemisesta. Ihan tehokasta kamaa siis? Luin sen lukiossa ja jotain muistijälkiä se jätti, koska olen lukenut myöhemminkin tuon Zimmer Bradleyn kirjoja.Cornwellin kirjat on mainioita. (Joskus naurattaa vain niiden väkivaltainen machobullshit asenne, mutta on niillä muitakin hyviä puolia) Luen muuten myös tuota Alfred the Great sarjaa, joka on, jos mahdollista vielä pullistelevampi. Slainet on varmaan myös tuttuja? Wannabe keltti voisi tykätä myös Patricia Finneyn " Lokkien varjo" kirjasta.
Avalonin usvat vielä meni mutta sen jälkeen on tullut Zimmer Bradleyltä niin hirveää tuubaa että sitä ei lue erkkikään. Mitä Cornwelliin tulee äijää pidetään tämän hetken parhaimpana historiallisten romaanien kirjoittajana.
Ja Slaine rulaaKISS MY AX!!!.
tallennettu

Jumala tahtoo kunniaa vain itselleen.     -Indy
matias
Hero Member

Ignore
« Vastaus #374 : Helmikuu 14, 2010, 06:45:34 »

Mitä Cornwelliin tulee äijää pidetään tämän hetken parhaimpana historiallisten romaanien kirjoittajana.

Juu. Älä käsitä minua väärin. Diggaan äijän kirjoja, mutta samalla kyllä huvittaa nämä kustantajien keksimät määritteet. Voihan se olla, että heppu on paras historiallisten romaanien kirjoittaja tällä hetkellä, kun kilpailijat keskittyy mongoloideihin ja Caesarin salattuun gladiaattorimenneisyteen.

Nämä Sharpet ovat vähän mulle oudonpia. Olen lukenut joskus kersana yhden torsoksi lyhennetyn jostain valittujen palojen kirjavalioista ja kaduttaa vieläkin, sillä varmasti joudun tuosta hyvästä helvettiin, mutta muuten Sharpekirjoihin en ole tutustunut. Eikun olenpans. Yhden videon olen katsonut, mutta tuskin se antoi kovin hyvää kuvaa sharpen maailmasta.

Sen sijaan olen koettanut lukea Patrick O Brianin Aubrey-Maturin -meriromaanisarjaa läpi. Jonkun osan olen myös kuunnellut.

Cornwellin Talvikuningas on tullut luettua pariinkin otteeseen, samoin sitten nämä kääntämättömät Enemy of God ja Excalibur.
Aflred the Great  sarjassa odottelen että The Burning land tulisi pokkarina, tai joku myisi käytetyn edullisesti. Näitä on näemmä suomennettukin.

Cornwellin kirjoista olen pettynyt oikeastaan vain Stonehengeen. Se jäi multa kolmesti kesken.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 23 24 [25] 26 27 28
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!