Foorumi huitsinnevadassa
Syyskuu 05, 2010, 04:17:53 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 54 55 [56] 57 58 ... 66
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: OT-viestit tänne, kiitos  (Luettu 22907 kertaa)
Agni-Kai
Sr. Member

Ignore
« Vastaus #825 : Maaliskuu 13, 2010, 12:09:28 »

Onko menestyneen tutkijan kuolema jotenkin pahempi kuin jonkun tavallisen siivoojan?

Objektiivisesti ajateltuna kyllä.
-Vaikka puhtaus onkin erittäin positiivinen arvo, niin tieto luulon sijasta on jotain vielä parempaa.

Subjektiivisesti ajateltuna ei. (Oletuksella että se tavallinen siivooja sattuisi olemaan itselle rakas)

Kenen tahansa kuolema on jollekin paha asia.

Olen itsekin työskennellyt siivoojana, ja sekin on tärkeää työtä.
Mutta vaikka kuinka vahasin niitä lattioita peilikirkkaaksi, en sillä työlläni pelastanut ihmishenkiä.

Mutta entäs jos ilman siivousta joku olisi sairastunut siinä tilassa ja ehkä kuollut?
Et voi tietää mitä kaikkea hyvää olet saanut aikaan työlläsi.
tallennettu

Few in number are those that see with their own eyes and feel with their own hearts.--Einstein
steariini
Sr. Member

ystävällisiä eleitä ja diktaattorin otteita

Ignore
« Vastaus #826 : Maaliskuu 13, 2010, 12:32:18 »

Onko menestyneen tutkijan kuolema jotenkin pahempi kuin jonkun tavallisen siivoojan?

-Vaikka puhtaus onkin erittäin positiivinen arvo, niin tieto luulon sijasta on jotain vielä parempaa.

Subjektiivisesti ajateltuna ei. (Oletuksella että se tavallinen siivooja sattuisi olemaan itselle rakas)

Olen itsekin työskennellyt siivoojana, ja sekin on tärkeää työtä.
Mutta vaikka kuinka vahasin niitä lattioita peilikirkkaaksi, en sillä työlläni pelastanut ihmishenkiä.

Mutta entäs jos ilman siivousta joku olisi sairastunut siinä tilassa ja ehkä kuollut?
Et voi tietää mitä kaikkea hyvää olet saanut aikaan työlläsi.

Jahas, eli ihmisarvo on sitten jossain määrin sidoksissa kykyihin?
Aikas mielenkiintoinen arvomaailma. Mutta eihän siinä.
Miksi tämä on muuten OT-ketjussa eikä suoraan tuon tutkijan kuolemaa käsittelevässä? Ei kai tämä nyt niin off topic ole?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 13, 2010, 12:33:59 kirjoittanut steariini » tallennettu

No nyt olet saanut pääsi seinän läpi.
- Mitä aiot tehdä naapurisellissä?
ahne armoton
Hero Member

Ignore
« Vastaus #827 : Maaliskuu 13, 2010, 12:38:03 »

Miksi tämä on muuten OT-ketjussa eikä suoraan tuon tutkijan kuolemaa käsittelevässä? Ei kai tämä nyt niin off topic ole?

Itse olen sen verran vanhan kansan ihmisiä, että en muistoketjussa(se in memoriam) käsittelisi kuin suoraan vainajaan liittyviä asioita ja niistäkin niitä positiivisia.
tallennettu
ahne armoton
Hero Member

Ignore
« Vastaus #828 : Maaliskuu 13, 2010, 12:50:30 »

Tuota noin, ihmisarvo on vähän eri asia kuin millaisia muistokirjoituksia kenestäkin kirjoitetaan.

Eli se oikeus olemassaoloon ei ole sidoksissa kykyihin, kukaan meistä ei ole itse valinnut syntyä tähän maailmaan.

Mutta se on aika suuressa määrässä sidoksissa kykyihin ja miten niitä kykyjään käyttää tuo yksilön kuoleman jälkeinen yhteisöllinen muistokirjoittelu.

Toisaalta, johan kuvaamataidon opettaja lukiossa syytti koko muun ryhmän läsnä ollessa minua nihilistiksi, että arvomaailmani saattaa kyllä olla pielessä.
tallennettu
steariini
Sr. Member

ystävällisiä eleitä ja diktaattorin otteita

Ignore
« Vastaus #829 : Maaliskuu 13, 2010, 13:04:04 »

Tämän kommentin perusteella vedin siis tuollaisen oletuksen, että kyvyt voivat tehdä ihmisestä jotenkin vähän arvokkaamman tms.
Mutta olisihan se kätevää, jos kaikki urpot voisi laittaa paskaduuneihin ja jaotella esim terveydenhuollossa asiakkaat kykyjen/hyödyn mukaan.. Eiku hetkinen, onhan meillä jo amis ja yksityinen terveydenhuolto!
tallennettu

No nyt olet saanut pääsi seinän läpi.
- Mitä aiot tehdä naapurisellissä?
Agni-Kai
Sr. Member

Ignore
« Vastaus #830 : Maaliskuu 13, 2010, 13:09:40 »

Rehellisesti sanoen ihmisarvo ei mielestäni ole pienimmässäkään määrin sidottu kykyihin. Mutta tämä yhteiskunta ajattelee niin enenevissä määrin, koska työelämässä arvo on sidottu kykyihin, ja joissain tapauksissa siihen kuinka hyvä on käyttämään kyynerpäätaktiikkaa tms.

Ihminen on mielestäni arvokas ainoastaan siksi että on ihminen. Oli Jumalan luoma tai ei. En oikeastaan ymmärrä tuota ihmisarvon sitomista luomiseen. Miksei ihminen voisi olla arvokas ihan ihmisenä?
tallennettu

Few in number are those that see with their own eyes and feel with their own hearts.--Einstein
yoda
Vieras

« Vastaus #831 : Maaliskuu 13, 2010, 20:03:30 »

Radio Suomessa oli jokin kuukausi sitten ohjelmassa "Kuinka minusta tuli minä" haastateltavana juuri Leena Palotie.

Katselin muistaakseni.

Katselit?
tallennettu
yoda
Vieras

« Vastaus #832 : Maaliskuu 13, 2010, 20:11:59 »

No, Palotie kai oli tällä hetkellä suomalaistutkijoista lähimpänä Nobelin saamista kuin kukaan muu eli jotain on tarvinnut tehdä sen eteen.

Tuohon irvokkuuteen liittyen juttelin kaverini luona naisen kanssa, joka on myös geenitutkija tai oli yliopistolla ennen kuin sai kaksoset, joista toinen kuoli ja toinen on vaikeasti vammainen. Nyt hoitaa häntä kotona. Olivat tehneet kaikki mahdolliset testit mitä voi raskausaikana ja kaiken piti olla kunnossa ja leikkauspäiväkin oli lyöty lukkoon, mutta noin vaan kävi.

Huolimatta näistä nykyisistä mahdollisuuksista geenitutkimuksiin, niin ne ovat aika kaksipiippuinen juttu. En ota nyt kantaa puolesta enkä vastaan, koska olen kokeillut kummatkin. Ekan kanssa tehtiin kaikki mahdolliset testit ja vielä semmoisia vähän erikoisempiakin ei-normaali-proseduuriin kuuluvia, koska oli syytä epäillä, että jotain voisi olla pielessä ihankin juuri niiden geenien takia.

Toisen kanssa en suostunut ensimmäisenkään testiin, koska en kestänyt ajatusta mahdollisesta abortista tai siitä, että minun pitäisi siitä päättää. Päätin, että vastaanotetaan se, mikä tulee, oli mikä oli.
tallennettu
Papa Legba
Hero Member

Not as bright as he thinks

Ignore
« Vastaus #833 : Maaliskuu 15, 2010, 10:15:35 »

Mä pelkäsin tempausta yhtä paljon kuin toi Katriina. Pelkäsin sitä eniten maailmassa ja saarnasin pasuunoista kavereille. Vieläkin öisin herään esim. omaan huutooni ja pelästyn, että se on tempaus. Hymyilee leveästi

Älä nyt pelästy, mutta seuraava varma tempaus tapahtuu tänään. Edellinen oli tuossa joulun tienoilla. http://www.ilmatar.net/~np/misc/maailmanloppu.html
tallennettu

Agni-Kai
Sr. Member

Ignore
« Vastaus #834 : Maaliskuu 15, 2010, 13:29:41 »

Radio Suomessa oli jokin kuukausi sitten ohjelmassa "Kuinka minusta tuli minä" haastateltavana juuri Leena Palotie.

Katselin muistaakseni.

Katselit?

Ai tuo oli radiolähetys. Muistan vaan katselleeni Palotietä TV:ssä eräässä haastattelussa. Oli siis eri ohjelma.
tallennettu

Angelos
Rienates
Administrator
Hero Member

« Vastaus #835 : Maaliskuu 17, 2010, 14:37:23 »

Jaoin älyvapaimmista, että saadaan oikea keskustelu aikaan. Joten Angeloksen viesti joutui tuosta välistä poistettavaksi. Sori vain mielivaltainen Angeloksen seunsorinti Iskee silmää

Teme

jumaLAUTA! Ylläpito on natsi!
tallennettu

Tämä on viimeinen elämäsi, se ymmärrä,
suitsi mielesi pirut
gepa
Global Moderator
Hero Member

« Vastaus #836 : Maaliskuu 17, 2010, 15:56:42 »

On. Ja natsilla se kulkee juna aikataulussa.
tallennettu

Minä kirjoitan omaa kirjaa mun omasta elämästä
kertomusta erään näytelmän pääosan esittäjästä
Teme
Ukko Ylijumala
Administrator
Hero Member

« Vastaus #837 : Maaliskuu 17, 2010, 19:11:27 »

Jaoin älyvapaimmista, että saadaan oikea keskustelu aikaan. Joten Angeloksen viesti joutui tuosta välistä poistettavaksi. Sori vain mielivaltainen Angeloksen seunsorinti Iskee silmää

Teme

Niin perkele ootteki jumal'AUTA näitä perkeleitä.

Teme
tallennettu

ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
yoda
Vieras

« Vastaus #838 : Maaliskuu 17, 2010, 19:12:49 »

On. Ja natsilla se kulkee juna aikataulussa.

Joo, toi firma toimii kuin junan vessa:

http://www.thelocal.de/national/20090128-17057.html

http://www.n24.de/news/newsitem_5418768.html

http://www.dw-world.de/dw/article/0,,4001229,00.html

http://www.euronews.net/2009/03/30/deutsche-bahn-s-boss-goes/

http://www.youtube.com/watch?v=SQnujr8QVzI
tallennettu
yoda
Vieras

« Vastaus #839 : Maaliskuu 19, 2010, 22:31:29 »

On olemassa myös luulosairautta, joka siis on käytännössä vastakohta lääkkeiden placebovaikutukselle. Jos uskoo että joku on tai voi olla haitaksi, niin se voi aiheuttaa jonkilaista oireilua. Se ei ole edes mitään kovin epätavallista. Saan itse mm. hypotermian oireita ajatellessani koskenlaskua.

Todella suuren luokan hypokondriaa ja heresiaa. Koskenlaskussa tulee kuuma ja hiki. Sitä varten on kehitetty myös vastalääkkeitä. Tässä yksi jo isiemme tuntema kikka:

http://www.youtube.com/watch?v=H2squJwbVI0&feature=related
tallennettu
Sivuja: 1 ... 54 55 [56] 57 58 ... 66
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!